Pražská indie pop-folková kapela Jiný Metro vystoupí 18. července v karlínském Přístavu 18600. Jako support zahraje zpěvačka, kytaristka a písničkářka MarZ.
JINÝ METRO
Kapela Jiný Metro vznikla v roce 2018 jako duo Katie Alžběty Brown a Kláry Čmejrkové. Kapela se vyznačuje osobitými dvojhlasými lyricko-epickými písněmi a oslnivými koncerty, kde se během vystoupení vystřídá jedenáct hudebních nástrojů.
Od letoška vystupuje Jiný Metro s kapelou s Alexem Matějíčkem, který živé vystoupení obohacuje o violoncello, baskytaru, klávesy a tanec a s bubeníkem Maxem Bistřickým.
Support: MarZ (sólo)
Někde mezi folkem, popem a jazzem leží místo jménem MarZ – hudební vesmír zpěvačky, kytaristky a písničkářky Markéty Zdeňkové. Její písně se pohybují na orbitě témat od upřímných zpovědí přes žertovné hříčky až po šamanský rituál. Píše převážně v češtině a má schopnost vytvořit nápadité melodie a zároveň zachovat přirozenost svého mateřského jazyka. Díky tomu nachází stále se rozrůstající publikum napříč žánry i generacemi.
~ ENGLISH ~
Jiný Metro is a Prague-based indie pop-folk band. Performing across Europe since 2018, childhood friends Katie Alžběta Brown and Klára Čmejrková are known for their unique vocal harmonies and enthusiastic live shows. Their concerts feature eleven different
musical instruments, combining three languages in their theatrical yet highly refined compositions.
musical instruments, combining three languages in their theatrical yet highly refined compositions.
Jiný Metro perform as a trio with Alex Matějíček, who bolsters their live concerts with cello, bass guitar, keys, and background dance. The band often collaborate with other artists, gaining attention through their frequent Instagram videos.
Support: MarZ (solo)
Somewhere between folk, pop and jazz is a place called MarZ – the musical universe of singer, guitarist and songwriter Markéta Zdeňková. Her songs orbit themes ranging from confessional to lighthearted, cerebral to shamanic. She writes mostly in Czech and has a real talent for beautiful melodies that remain true to the cadence of her native language. This has enabled her to find a growing audience that crosses styles and generations.