Za projektem badfocus stojí teprve devatenáctiletý pražský producent, skladatel a multiinstrumentalista Prokop Korb. Jeho hudba představuje zvukově bohatý, intimní zážitek a snahu neustále rozšiřovat svůj vlastní hudební jazyk.
Přes svůj mladý věk badfocus ztělesňuje opravdového tvůrčího ducha, hladového po nových zvukových spektrech, beatech a melodiích. Přestože jeho hudební kořeny tvoří zejména jazz, badfocus byl silně ovlivněn mnoha žánry, od klasické hudby přes elektroniku, hip-hop až po indie-pop, které ve své tvorbě kombinuje. V každé písni tak vytváří zcela jedinečný svět, oproštěný od žánrových konvencí a tradičních postupů. Zásadním pojítkem všech skladeb je především emocionální dopad na posluchače. Při poslechu jeho písní můžete slyšet paralely s projekty a umělci jako například Nils Frahm, Ólafur Arnalds nebo Bonobo, ale bezpochyby rozeznáte originální zvuk, který krystalizuje s každým dalším vydaným materiálem.
Kromě vlastního projektu je členem dream-popové kapely teepee, se kterou vystupoval například na největším showcase festivalu Eurosonic Noorderslag v holandském Groningenu a předskakoval s nimi na evropském turné britskému duu Seafret.
„Často sedím ve škole a sním o dalším beatu nebo skladbě, kterou budu moct nahrát až dorazím domů. Asi si tak dokážete představit, jak vznikl název badfocus“ vysvětluje Prokop, který se v tomto roce chystá dokončit střední školu, ale zároveň s velkým nasazením skládá jednu skladbu za druhou. Tato dynamika a odhodlání se odráží v dosud vydaném materiálu i budoucích plánech. Od začátku svého působení na jaře 2020 stihl vydat své první EP s názvem ep1 i debutovou desku wallflower a intimní akustické EP emerged, vol. I. Protože se často vypořádává s nespavostí, jsou to právě noci, kdy se badfocus nejvíce noří do tvůrčího procesu a promítá tak osobní zkušenosti, snění a rysy vnějšího světa do svých skladeb.
Debutové album wallflower vyšlo vlastním nákladem a obsahuje celkem 10 skladeb. Nahrávka byla výrazně inspirována myšlenkami naturalismu a v řadě kontrastů se snaží zachytit nezkreslenou realitu. V hudebním smyslu pak usiluje o žánrovou nevyhraněnost a představuje atmosférická, ambientní, ale zároveň chytlavá zvuková spektra a melodie. Samotná tvorba a zpracování alba odkazuje na přístupy bauhauské školy, zejména kvůli promítnutí řemeslného přístupu v celkové tvorbě. „Produkce mé hudby se z velké části prolíná s mixem a masterem, což vede k tomu, že zvukové prvky, které běžně nejsou zas tak podstatné v celku, jsou v mých skladbách naopak klíčové pro celkovou kompozici“ dodává badfocus. Jedná se proto o DIY projekt v té nejčistější formě.
Jeho věk, odhodlání, nekonvenčnost a multižánrovost nepochybně předznamenává zajímavou kariéru, kterou má badfocus před sebou. Nezbývá tedy než doplnit: nejdříve debutové album, až potom maturita…
Ondřej Hons
Stage pod stromem.
Vstupné dobrovolné.
Vstupné dobrovolné.