Jak zní klimatická změna? Čerstvý hudební projekt fyield (čti fíld) složený z českých a islandských hudebníků, vydává premiérový singl Candy, který předznamenává chystané album. fyield berou posluchače*ky na průmyslová místa klíčová pro chod civilizace a nechává přírodu a technologie, aby se stali rovnocennými spoluhráči v kapele. První živé vystoupení tohoto unikátního projektu proběhne v Přístavu 18600 18.8.
V unikátním hudebním uskupení fyield se setkávají přední osobnosti české a islandské nezávislé hudební scény. Na české straně je Václav Havelka a Kryštof Kříček z kapely Please The Trees, ty doplňuje islanďan Pan Thorarensen, jenž jinak působí především v ambientním triu Stereo Hypnosis a je zakladatelem festivalu experimentální hudby a sonických umění Extreme Chill, který od roku 2010 pořádá v Reykjavíku.
Na albu, které je zásadní součástí interdisciplinárního projektu Krajiny budoucnosti / Future Landscapes, zavádí uskupení fyield posluchače*ky na průmyslová místa klíčová pro chod civilizace a nechávají přírodu a technologie, aby se stali rovnocennými spoluhráči v kapele. Hudba složená ze zvuků vybraných přírodních a průmyslových lokalit v české a islandské krajině se na něm míchá s elektronikou, beaty a hudebními nástroji. Při poslechu skladeb se ocitáme v útrobách geotermální, úložiště CO2, vodní nebo tepelné elektrárny, aquaponické farmy, jezera vzniklého táním ledovce, sopky, či na místě těžby ropy.
The unique music project fyield brings together leading personalities of the Czech and Icelandic independent music scene On the Czech side are Václav Havelka and Kryštof Kříček from the band Please The Trees, and they are joined by Pan Thorarensen, who is mainly active in the ambient trio Stereo Hypnosis and is the founder of the experimental music festival Extreme Chill, which he has been organizing in Reykjavik since 2010.
On their album, which is a crucial part of the interdisciplinary project Krajiny budoucnosti / Future Landscapes, they take the listener to places that are crucial to the functioning of contemporary civilization and invite nature and technologies to become their full fledged bandmates. Music composed of sounds from selected natural and industrial locations in the Czech and Icelandic landscapes here fuses with electronics, beats and music instruments. Listening to their tracks, we find ourselves near or in the bowels of a geothermal, hydroelectric or thermal power plant, an aquaponic farm, a lagoon created by the melting of a glacier, a volcano, CO2 underground depository or an oil extraction site.
Stage pod stromem.
Vstupné dobrovolné.
Vstupné dobrovolné.