Co vše je zakopáno pod chodníkem? Co jsou a na co jsou kolektory? Vejdeme se všichni na hřbitov a máme jich v Praze dost? Kolik je v Praze věží, zvonů a zvoníků? Dočkáme se nové knihovny, koncertního sálu, nebo to opět skončí fiaskem? Co je “smart city” – lavička s nabíječkou? S čím máme počítat do budoucnosti – kolo, MHD, auto, nebo jízdenka na vlak?
Odborníci z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy se nám v sérii přenášek pokusí vysvětlit v čem žijeme a v čem (možná) žít budeme.
Železnice ve městě
Jak funguje železnice v Praze? Jak by se měla dále rozvíjet? Historický vývoj železničního uzlu Praha předurčil podobu dnešní železniční sítě – vyhovuje nám i v 21. století, anebo je potřeba něco změnit a zlepšovat? V příštích letech čeká Prahu několik významných železničních staveb. Jaké to jsou a jak je navrhnout tak, aby co nejlépe sloužily potřebám města?
Ing. Lukáš Tittl
Lukáš v roce 2015 dokončil Fakultu dopravní ČVUT v oboru dopravní systémy a technika. Jeho diplomová práce Zvýšení potenciálu železničních stanic a zastávek na vybraných železničních tratích v Praze byla nominována do soutěže Dopravní stavba roku. Od roku 2013 pracuje v Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy v kanceláři dopravní infrastruktury, kde má na starosti mimo jiné koncepci železnice v Praze. Zaměřuje se především na fungování železniční dopravy jako služby pro cestující a na udržitelnou mobilitu. V roce 2016 byl spoluautorem vítězného návrhu mezinárodní urbanistické soutěže „Budoucnost centra Brna“, která hledala podobu centra města a přestupního uzlu hlavní nádraží.